Regels ballen en netten

Regels omtrent trainings- en wedstrijdballen en het op- en afbouwen van speelvelden.

Bij SSS ontvangt ieder team een ballentas met (genummerde) ballen die gebruikt kan worden bij de wedstrijden. Deze tas wordt na de wedstrijd mee naar huis genomen, de aanvoerder van het team is er verantwoordelijk voor dit goed te regelen.

Voor de trainingen kan gebruik worden gemaakt van (genummerde) ballen die in het sportcentrum aanwezig zijn, de tas hoeft dus niet mee. Mocht je op een andere locatie trainen, dan moet de ballentas wel gebruikt worden.

Training.

Voor iedere zaal is een afgesloten materialenkar in de berging aanwezig met 12 ballen en een ballenkar, daar liggen ook de palen.  De netten en antennes bevinden zich in de materiaalkasten van SSS in de gangpaden van de A en B hal.

De eerste trainer van de avond opent de materialenkar en doet de ballen in de ballenkar , de materialenkar blijft in de berging achter. Het team bouwt het veld op.

De laatste trainer op dat veld controleert of bij het begin van de training 12 ballen in de kar zitten en doet ze na afloop in de materialenkar en sluit deze af, de ballenkar gaat ook in de materialenkar. Het team bouwt het veld af, de netten en antennes gaan weer terug naar de berging in de gangpaden.

Een trainer die niet als eerste en ook niet als laatste van de zaal gebruik maakt moet aan het begin en aan het eind van de training wel controleren of er 12 ballen in de ballenkar aanwezig zijn en zo niet, de vermiste ballen opzoeken.

Wedstrijden.

De teams uit de eerste speelrondes bouwen hun veld op, de teams van de laatste speelrondes bouwen het veld weer af. De palen en scheidsrechterstoel bevinden zich in de berging van de hal, de netten en antennes in de materiaalkasten in de wandelpaden.

Voor het inspelen en de wedstrijd kunnen de ballen uit de ballentas van het team worden gebruikt.

De ballencommissie geeft aan het begin van het seizoen ieder team een gevulde ballentas mee met daarin een x aantal ballen met elk een uniek nummer. om bij de wedstrijden te gebruiken. De bedoeling is dat iedereen zuinig is op deze ballen en ervoor zorgen dat deze tas met hetzelfde aantal ballen aan het einde van het seizoen weer netjes ingeleverd wordt. Het team is hier verantwoordelijk voor.

Helaas zullen er ook incomplete tassen terugkeren.
Het verlies van ballen is echter een grote kostenpost voor de vereniging, want er moeten nieuwe ballen aangeschaft worden. Daarom zal de ballencommissie controleren op het aantal ballen dat een team heeft én zullen de kosten voor de aanschaf van een kwijtgeraakte bal op het betreffende team worden verhaald.

Mocht het zo zijn dat een team een bal kwijt is - en dus een nieuwe bal nodig heeft – dan zullen de kosten voor de bal op het team worden verhaald. Het team betaalt €40,- voor een vervangende bal.
Natuurlijk zal wanneer de bal weer terecht is het geld weer terug naar het team gaan.

Mochten je als team een bal kwijt zijn, of heb je vragen over het bovenstaande; dan kan je contact opnemen met Bram Wildekamp – 06-46 47 19 82.

Inloggen (mobiel)