ICT zaken
Binnen onze verenging zijn er ook ICT-zaken die ons ondersteunen. Denk hierbij aan e-mail, cloud opslag, signage schermen etc. Hier vind je uitleg over de verschillende ICT systemen die wij gebruiken.
Persoonlijke e-mailadres voor vrijwilligers
Het is mogelijk om je e-mails te bekijken via een ‘browser’. Dit doe je door je aan te melden op www.outlook.com.
Er zijn diverse merken mobieltjes en zo ook verschillende apps om je e-mail te installeren.
Om specifiek voor je mobiel uitleg hierover te vinden kan je het beste googlen op bijvoorbeeld ‘Office365 e-mailadres installeren op mijn iphone mail app’ waarbij je ‘iphone’ vervangt voor jouw mobiel en ‘mail app’ vervangt door de naam van je gewenste e-mail app.
Outlook-app gebruiken op Android / iOS:
- Download de Outlook-app: Open de Google Play Store / App Store en zoek naar “Outlook”. Installeer de app.
- Open de app: Tik op “Aan de slag”.
- Voer je gegevens in: Voer je Microsoft 365 e-mailadres en wachtwoord in.
- Aanmelden: Tik op “Aanmelden”.
Het is mogelijk voor vrijwilligers en commissies om een e-mailadres aan te vragen. Dit kan door contact op te nemen met webmaster@sss-barneveld.nl
Gezamenlijk e-mailadres voor commissies
Voor commissies is het handig om een gezamenlijk e-mailadres (‘gedeeld postvak’) aan te vragen.
Dit e-mailadres kan door verschillende vrijwilligers worden gebruikt doordat zij inloggen met hun persoonlijke e-mailadres en zo toegang hebben tot dit ‘gedeelde postvak’.
Vraag een gedeeld postvak aan of wijzig wie er toegang toe hebben door contact op te nemen met webmaster@sss-barneveld.nl
Het is mogelijk om je e-mails te bekijken via een ‘browser’. Dit doe je door je aan te melden op www.outlook.com.
Om een gedeeld postvak in te stellen in de Outlook app op je mobiel, open je de app, tik je op je account in de linkerbovenhoek en selecteer je “Account toevoegen”. Kies vervolgens “Gedeeld postvak toevoegen” en vul het e-mailadres van het gedeelde postvak in.
Stappenplan:
- Open de Outlook app: Open de Outlook app op je smartphone of tablet.
- Account toevoegen: Tik op je account in de linkerbovenhoek (of waar je accountlogo staat).
- Account toevoegen: Selecteer “Account toevoegen” of “E-mailaccount toevoegen”.
- Gedeeld postvak toevoegen: Kies “Gedeeld postvak toevoegen”.
- E-mailadres invullen: Vul het e-mailadres van het gedeelde postvak in.
- Doorgaan: Klik op “Doorgaan” of “Toevoegen” om het gedeelde postvak toe te voegen.
Alternatieve methode:
- Je kunt ook een gedeeld postvak toevoegen via de webversie van Outlook en vervolgens synchroniseren met de Outlook app, aldus Microsoft Support.
Tips:
- Zorg ervoor dat je de juiste rechten hebt om toegang te hebben tot het gedeelde postvak.
- Als je meerdere accounts in Outlook hebt, kies dan het juiste account dat toegang heeft tot het gedeelde postvak.
Het is mogelijk voor vrijwilligers en commissies om een e-mailadres aan te vragen. Dit kan door contact op te nemen met webmaster@sss-barneveld.nl
OneDrive (cloud) voor commissies
Bestanden zoals word-documenten / excel-sheets zijn documenten die commissies gebruiken. Vaak worden versies uitgewisseld om zo samen te werken.
Voor commissies hebben we gezamenlijke OneDrive beschikbaar. Hierin kan je mappen aanmaken en document in opslaan. Je kan hier ook tegelijk in werken en zo één actueel bestand overhouden. Dit doe je eenvoudig je aan te melden op www.onedrive.com en de OneDrive app te openen in je browser.
Dit doe je eenvoudig je aan te melden op www.onedrive.com en de OneDrive app te openen in je browser.
Het is mogelijk voor commissies om een gezamenlijk OneDrive aan te vragen. Dit kan door contact op te nemen met webmaster@sss-barneveld.nl
Problemen met inloggen?
Neem contact op met webmaster@sss-barneveld.nl
Vragen?
Uiteraard helpen we je graag! Neem contact op met
webmaster@sss-barneveld.nl