SSStart seizoen 2023/2024
Maandag 21 augustus start het seizoen 2023/2024. Alle teams gaan weer trainen, werken toe naar de nieuwe competitie én er zullen tal van activiteiten georganiseerd worden zoals de SSStartdag op zaterdag 2 september. Lees hier de belangrijkste info.
Trainingen
De technische commissies hebben in overleg met zaalplanner René van der Linden zo goed mogelijk iedereen een plek in het schema gegeven. We hebben zes teams meer dan vorig seizoen, waardoor de puzzel groter was.
Sommige teams moeten extern trainen; in dat geval moet de sleutel voor de betreffende sporthal opgehaald (en teruggebracht) worden bij De Veluwehal.
Klik hier voor het trainingsrooster.
Teamtaken senioren
Een vereniging heeft vrijwilligers nodig om te kunnen bestaan en te kunnen floreren. Als team ben je verplicht tot twee teamtaken. Hiervoor moet je zelf een schema maken binnen je team.
Bardienst
Ieder seniorenteam is in het barrooster een aantal keer ingedeeld om in CheerSSS een bardienst te verzorgen op een trainingsavond of na een thuiswedstrijd op de donderdagavond. Draai met (minimaal) twee leden (+18 jaar) de bardienst.
Vroege bardienst: je moet de sleutel met het gele koord ophalen bij het sleuteladres.
Late bardienst: je moet de sporthal op slot doen (en controleren of alle deuren op slot zitten) en de sleutel terugbrengen.
Lees hier alle info over het barrooster en wat de taak inhoudt. Alle info staat ook in de zwarte map bij de kassa.
Zaalwacht
We hebben niet meer op alle donderdagen (en zaterdagen) de hele competitieronde een vaste zaalwacht. Hierdoor moeten seniorenteams soms zelf de zaalwacht regelen; dit zal in ieder geval op de donderdagavond zijn. Richting de start van de competitie komt hier meer info over.
De taak houdt kortgezegd in: voor aanvang wedstrijden controleren dat het licht in de zaal aan is en dat het net voor de tribune omhoog is.
Wedstrijdformulieren en tablet klaarleggen voor de arbitrage. Deze liggen in het bakje in de SSS-kast. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor het opbouwen en afbreken van het net.
Teamtaken jeugd
Bij de jeugd wordt er weer een schema gemaakt voor tellen, fluiten en bardienst (door ouders). De jeugd TC zal hier richting de competitiestart meer over sturen.
De Meerwaarde
Spullen opruimen
In de berging van de A-hal en de B-hal zijn er vakken (met tape aangegeven) die voor spullen van SSS bedoeld zijn. In beide gevallen is dit de plek waar scheidsrechtersstoelen staan. In de A-hal-berging staat de rode ballenkar (met ballen voor trainen) net naast dit vak; hier is een apart vak voor aangegeven met tape.
In de B-halberging komt binnenkort ook een rode ballenkar te staan, die in het aangegeven vak moet blijven.
Zorg ervoor dat na de laatste training - als jouw team dat is - alles is opgeruimd van SSS: palen in de berging, netten in een SSS-hok in de gang, ballen in de rode kar. Ten slotte moeten de scheidingswanden omhoog (voor de schoonmaak).
Douches
De Meerwaarde is op de hoogte van de problemen met de douches (de vloeren en de tegels). In de vakantie zouden de vloeren vervangen worden, maar dat is helaas niet gebeurd. Zeker de vloer bij kleedkamer 1 (heren) is erg slecht. Zodra we meer weten wanneer het vervangen wordt, wordt dit gecommuniceerd.
Materiaal
Ballen
Aangezien we zes extra teams hebben dit seizoen, moeten er ballen bijbesteld worden. Helaas zijn ook nog niet alle ballentassen van het afgelopen seizoen ingeleverd. Dit kan bij Paul Boshuis (senioren) of Bram Wildekamp (jeugd).
Daarnaast missen we ook ballen uit de rode ballenkar (training); heb je thuis nog ballen liggen, neem deze mee naar de hal.
SSStartdag
Op zaterdag 2 september is de SSStartdag. Alle teams komen die dag in actie in De Meerwaarde. Lees hier meer info.
Competitie
Het competitieprogramma staat in concept bij de Nevobo. Vanaf 1 september is dit programma definitief. Wil je wijzigingen aanbrengen: overleg het met je team en geef het door bij het wedstrijdsecretariaat (Bert Glismeijer).